söndag 7 augusti 2011

En snabb överblick:Lösfransar från Model 21

Scroll down for brief review in english:)

Roligt nog verkar det som om denna blogg blir läst,eftersom jag fick ungefär 20 PM på Facebook om ämnen att ta upp...de flesta av er ville hellre läsa på svenska än på engelska,så jag slår väl om nästan från början...

Idag tänkte jag snabbt visa en av Top 50 i sminklådan-lösfransar från Model 21 i modellen X-11.

Fransar i storpack?
De flesta dansare jag känner som använder lösögonfransar(Ett MÅSTE för scen.Amen!) regelbundet har vanan att införskaffa dessa inför gig i singelförpackning från Åhléns,Kicks etc.
Men det är mycket mer ekonomiskt att köpa fransar i storförpackning,speciellt om man är medlem i en dansgrupp,eller uppträder mycket...de flesta fransar av den här typen säljs i 10-pack som kostar ca.100.- inklusive frakt.
Eftersom Ardell´s Demi Wispies är mina absoluta favoriter(ser ganska naturliga ut på nära håll,gör ändå stor skillnad på långt håll)tog jag nr X-11.
Left is Ardell´s Demi Wispies,right is Model 21 nr.X-11.
Vänster är Model 21 X-11,höger är Ardell´s Demi Wispies.
I jämförelse med Ardell´s nr 116.
Eftersom jag är för lat för att sminka mig idag för att visa er hur de ser ut på länkar jag till  Tiffy och Tina Marie som recenserat dom mer djupgående.

Negativt:De har en viss "glans"som gör att de är direkt olämpliga att använda på gig i dagsljus,lite stelare att handskas med än tex Ardell´s.
Positivt:Perfekta scenfransar,fantastiska med tanke på priset!
(Om du köper på Ebay slipper du Model 21´s krav på att köpa 3 boxar för att de ska posta internationellt)

 *********************************************************************************
Model 21´s lashes #X-11 are very economic considering they will only set you back 7.95-14.95$ for ten pairs(free US shipping for 3 or more boxes) .Nr X-11 style is very similar to Ardell´s Demi Wispies.

Links above goes to more through reviews by Tiffy&Tina that include pic´s of how they look on....because I´m too lazy to bother with makeup today:P

Cons:Lash bone is slightly stiffer than Ardell´s,and they have a certain shine to them that makes them look artificial in daylight.
Pros:These are perfect for troupes,or if you have many gigs a month.Great for the price!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar